Tiszaparti Római Katolikus

21 vendég és 0 tag van jelen

Kórustábor 2019.
Megvalósult programok és élménybeszámolók

2019. június 21-24-ig kórustáborban gyarapította tudását és közös élményeit a Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium Gyermekkara és Kodály Zoltán kórusa Almainé Szabó Gabriella és Seller-Somodi Anett tanárnők vezetésével. A szállással és utazással kapcsolatos szervezési feladatokat valamint a tábori program összeállítását Dávidné Gombár Judit tanárnőnek köszönjük.

1. nap 5.40-kor indultunk az Agóra parkolóból. Hosszú utazás után, kb. 470 km-t tettünk meg, délben érkeztünk meg Mariazellbe. A város nevezetességeit már a buszon, utazás közben ismertette Almainé tanárnő. A rövid, 3 órás ottlétünk alatt megtekintettük a Bazilikát, fagyiztunk, ajándékokat vásároltunk a helyi finomságok (Pirker mézeskalács) közül válogatva. Sajnos a Bürgeralpe kabinos felvonója átépítés alatt van, ezért kissé szomorkodtunk, hogy a hegyi túrát ki kellett hagynunk.

„15 óra körül elindultunk Vének felé, melynek kicsiny lakosságát sikeresen megnöveltük erre a pár napra körülbelül olyan 30-35%-kal, szóval természetesen mindenki tudott arról, hogy ott vagyunk. A szállás elfoglalása előtt még elfogyasztottuk a finom vacsoránkat, amitől majd kipukkadtunk, akkora adag volt. Egy kis harc után a szúnyogokkal, sikeresen betértünk kijelölt szobáinkba ahol mindenkire rohamosan rátört a honvágy az emeletes ágyakat és a téglapadlót látva. A sokk után átváltottunk nyugdíjas üzemmódba és igen korán lefeküdtünk aludni, hogy kipihenhessük az út fáradalmait. (Kiss Boglárka 11. b)

Szállásunk Véneken, az Aranykert Ifjúsági táborban, távol a város zajától, csodálatos természeti környezetben volt. A helyiek úgy mondják: „Győr közelében,...mégis a világ végén". A táborvezető megérkezésünkkor ismertette a hely különlegességeit, szabályait, házirendjét is. Szúnyoginvázió fogadott bennünket, de hamar irányt váltottak, mert mindenki egyszerre szedte elő a táskájából a rovarriasztó krémeket és spray-ket, egy időre ez hatásosnak bizonyult. A kitűnő vacsora után a lányok 8 ágyas szobákban helyezkedtek el, előre megbeszélt csoportokban vegyesen, a gyermekkar és a leánykar tagjai. Az utóbbiak így közösségi szolgálatot is bevállaltak és teljesítettek. A 4 fiú pedig nem messze, az Öko-Fürdőtó partján, mobilházban kapott szállást. Este egy tartályos teherautó dübörgött végig a murvás úton, szúnyogriasztó füsttel borította be a környéket, így később a vérszívó rovarsereg kevésbé zavarta az ottlétünket. A közösségi tér nyitott volt, ott reggeliztünk és vacsoráztunk, énekeltünk, ott voltak a megbeszélések és a kézműves foglalkozások is.

2. napon reggeli után Pannonhalmára indultunk a Bencés Főapátság meglátogatására.  Arra készültünk, hogy a kisebbek múzeumi füzet segítségével, a nagyobbak pedig audio guide használatával haladnak majd. Nagy örömünkre egy 10-es gimnáziumi diák vezetett bennünket végig az épületegyüttesben (Bazilika, altemplom, könyvtár, kerengő).

2. nap a Pannonhalmi Főapátságot tekintettük meg. Nagyon szép időnk volt aznap, gyönyörűen látszódtak a közeli dombok. Annak ellenére, hogy először úgy volt nem kapunk idegen vezetőt, mégis be tudtak nekünk szervezni egy diákot az apátság gimnáziumából, aki minden fontos információt elmesélt a helyről, pár érdekességgel megfűszerezve. Engem legfőképpen a könyvtár nyűgözött le, ahol még a Tihanyi apátság alapítólevele is látható.” (Papp Csenge 9. b)

Kisebb pihenő után legyalogoltunk az arborétumba és az éppen virágzó levendulamező nyűgözött le bennünket. Ajándékokat vásároltunk a bencések által készített gyógynövényes termékekből, és természetesen megkóstoltuk a levendulás limonádét is!

A délután során Győrben sétáltunk, később a táborba visszatérve mindenki felélénkült, gyöngyfűzés, gitározás, labdázás, fürdés a tóban foglalta le a társaságot. Vacsora után próbáltunk a másnapi misére és még egy kis szabadidős foglalatosság után nyugovóra tértünk.

3. napon, vasárnap, Úr napján reggeli után következett a beéneklés, rövid próba. Ünneplőbe öltöztünk és a9 órai misén szolgáltunk, énekeltünk a körmenetben. Az egyházközség tagjai meghívtak bennünket egy közös langallózásra. A kemencében sült kenyérlángos és üdítő elfogyasztása közben örömmel fogadtuk a helyiek és a vendégek elismerő szavait. Ebéd után a győri állatkert vadasparkjába látogattunk, amelyet a városközpontban, a vár „Fülesbástya” részén találtunk meg. Kicsik és nagyok is találtak érdekességeket, cukiságokat itt, rovarok, halak, hüllők és kisebb emlősök között.

„Az állatkert meglátogatása után a városban sétáltunk volna, de ezt a programunkat elmosta az eső, ezért visszamentünk a szállásra. A szálláson szabad programok voltak, lehetett fürödni a közeli tóban, sporttevékenységet végezni, gyöngyöt fűzni vagy csak pihenni. A szabadidős programok után megvacsoráztuk majd tartottunk egy közös próbát. A próba után ismételten szabad programok voltak.”  (Balázs Angéla 10. b)

4. napon reggeli, bepakolás, rendrakás után elindultunk a közeli Komáromba. A vasútállomás mellett parkoltunk, innen egy rövid séta vezetett bennünket az Erzsébet hídon át a szlovákiai Révkomáromba (Komarno). Jókai szobránál, a Szent András templom előtt és a Szentháromság szobornál álltunk meg rövid tiszteletadásra és közös fényképre majd szabadidőben csoportosan látogattuk meg az egyéb nevezetességeket és ebédeltünk (pl. Európa udvar, főtér).

„Pár étterem, meg kisebb boltok, meg egy italterem, ahol nagyon finom limonádék voltak: málnás, rózsás, levendulás, áfonyás és mentás. Szerintem a rózsás volt a legfinomabb, de ez az én véleményem.” (Kókai Zsófia 6. a)

Gyülekező után visszasétáltunk a hidakon a buszhoz. A hazafelé tartó úton az újonnan köttetett barátságok tovább erősödtek a nyári tervek szövögetésével. Zenehallgatás, kártyajáték, gitározás-éneklés közben hamar eltelt az a pár óra, délután 4 órakor Szolnokra érkeztünk. Tartalmas, élménydús napokat tudhatunk magunk mögött!

Csengetési rend

6. óra          12.40 - 13.25

7. óra          13.35 - 14.20

8. óra          14.30 - 15.15

Copyright © Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium 2014. Minden jog fenntartva.